Nieuw op de arbeidsmarkt: de one-stop-shop van JEX

Website_Nieuwsbericht_One brand_Artikkel Header-1

The 4th of july gaat niet alleen de geschiedenis in als Independence Day. Vanaf nu is het officieel ook de eerste dag van de Renaissance, althans voor JEX. De softwareorganisatie is terug van eigenlijk nooit weggeweest en is, na een complete rebranding, als herboren in de uitzendbranche.

Het drie-letterige softwarebedrijf klinkt bij sommigen misschien al bekend in de oren. Onder andere als dienstverlener in de uitzendbranche of Official Training Partner  van Feyenoord. Maar het is tijd om de organisatie even opnieuw te introduceren. Er zit namelijk veel meer achter. “We zijn softwarebouwers op meerdere gebieden”, zegt oprichter en Algemeen Directeur Nick Hillebrand. “Maar wat wij precies doen, is altijd maar net aan wie je het vraagt”.

Het bedrijf groeit als kool en de naam ‘JEX’ wordt steeds bekender. “Maar door de verschillende merken die we in de markt hebben staan, werd het moeilijk om duidelijk te maken dat alles wel valt onder één noemer”, zegt Hillebrand. “We staan voor sommigen bijvoorbeeld enkel bekend om onze backofficediensten via ‘JEX Verloning’ of onze software via ‘JEX.nl’, maar we doen eigenlijk veel meer dan dat. Dat zette ons aan het denken”. Om dat voor eens en altijd duidelijk te maken besloot hij dan ook om ‘operatie rebranding’  te starten.

“We rebranden naar één merk: JEX. Daar hangen voortaan de verschillende takken onder van onze dienstverlening”. Hillebrand wil één oplossing bieden en een centraal punt zijn in de uitzendbranche. Waar anderen maar één dienstverlening bieden, treedt JEX naar voren als een echte one-stop-shop waar verschillende diensten juist samenkomen. Zo krijg je niet alleen backofficediensten als payroll via ‘JEX Verloning’ of softwarediensten als CRM- of ATS-systemen via ‘JEX.nl’, maar alles in één pakket.

Op deze manier kunnen opdrachtgevers en intermediairs op een makkelijke manier samenwerken. Of dat nu aankomt op het leveren, of het inlenen van werknemers. “Voor klanten betekent dat, dat ze centraal samenkomen. Opdrachtgevers  kunnen dus werken met honderden intermediairs  en andersom”. Dat maakt JEX het enige softwarebedrijf dat haar diensten tot nu toe op deze manier inzet. 

De rebranding neemt niet weg dat de diensten die de klanten gewend zijn van JEX gewoon hetzelfde blijven. Ze zijn alleen verpakt in een nieuw jasje. “We doen alles nu vanuit ‘JEX’, zodat partijen ons dus voor elke dienst herkennen”, zegt de algemeen directeur. Ook heet ‘JEX.nl’ nu ‘JEX Works’ en ‘JEX Verloning’ is veranderd in ‘JEX Backoffice’.  Maar de grootste verandering is niet alleen de naam. “Het voordeel voor de klant is vooral dat er meer diensten zijn én dat er meer overzicht is in die diensten”, zegt Hillebrand.

De website heeft eveneens een nieuw uiterlijk. Vanaf nu surfen bezoekers binnen één algemene website en worden ze niet meer omgeleid naar aparte  websites van takken binnen het bedrijf. Daar is bewust voor gekozen, zegt Hillebrand: “JEX is one brand en dat willen we ook uitstralen. Vanaf nu valt alles wat we doen in de toekomst dus onder één merk”.

De rebranding is pas het begin van de toekomstplannen voor JEX. Met zes producten die al op de website beschikbaar zijn en nog zeven in de pijplijn  wil de organisatie in ieder geval dertien producten beschikbaar stellen voor haar klanten in de uitzendbranche om hun werk makkelijker te maken. De kans is groot dat binnen nu en een aantal maanden ook meer focus zal liggen op financiële technologie. 

“Maar wat er ook bijkomt: we zijn één. Work As One. Het is belangrijk dat we dat blijven uitstralen”, aldus Nick Hillebrand.