Om een werknemer toe te voegen aan het JEX Backoffice portaal, volg je de volgende stappen:
Stap 1
Klik in het linker menu op ‘Werknemers’ om het overzicht van jouw werknemers te openen.

Stap 2
Boven het geopende overzicht van je werknemers, vind je rechts de button ‘Toevoegen’. Klik hierop om het formulier te openen.
Stap 3
Vul alle basisgegevens van de werknemer in dit formulier in. Check goed of alle gegevens kloppen.
Stap 4
Kies of je de loonheffingskorting voor deze werknemer aan of uit wilt zetten.
Stap 5
Kies de contractfase waarin deze werknemer zich bevindt.
Stap 6
Vul hierna de extra gegevens in.
Stap 7
Upload de voor- en achterkant van het identificatiebewijs van de werknemer.
Stap 8
Kies voor wekelijkse of 4-wekelijkse verloning.
Stap 9
Gaat het om een EU-werknemer, vink dan het vakje ‘EU-werknemer’ aan. Ook moet je dan het BSN-uittreksel en de zorgkaart uploaden.
Stap 10
Is de EU-werknemer verzekerd? Vink het vakje ‘werknemer is verzekerd’ aan. Is de EU-werknemer niet verzekerd? Dit is mogelijk via JEX bij Holland Zorg. Neem contact op met JEX Client Support om het formulier van Holland Zorg aan te vragen.
Stap 11
Vul de bankgegevens van de werknemer in.
Stap 12
Upload de voorkant van de bankpas. Dit is de kant met rekeningnummer en naam van de eigenaar.
Let op: als de bankpas niet op de naam van de werknemer staat is er een machtiging nodig. Neem contact op met JEX Client Support om het formulier voor de machtiging aan te vragen.
Stap 13
Klik op ‘Opslaan’ om de werknemer op te slaan. Het toevoegen van de werknemer in het JEX Backoffice portaal is dan definitief. Wil je de werknemer later nog eens checken of wijzigingen aanbrengen, klik dan op ‘Concept opslaan’.
Wil je dat de werknemer zelf zijn uren schrijft? Dat kan met de AFAS Pocket app.
Ben je er met bovenstaande informatie nog niet helemaal uitgekomen? Neem dan contact op met onze Client Support via clientsupport@jex.nl of telefonisch op werkdagen van 8:00 – 17:30 via 010 – 300 7869.