JEX en 433 gaan uniek partnership aan

Untitled design-2

Ons partnership met 433, de grootste online voetbal community ter wereld, laat wederom zien dat JEX marketing durft te bedrijven met lef. In de eerste campagne staat de propositie richting werkgevers en werkzoekenden centraal. Ditmaal niet ingezet op naamsbekendheid, maar op merkvalidatie.  

Software, services, voetbalcontent 

Voor velen zal het partnership tussen JEX en 433 voor gefronste wenkbrauwen hebben gezorgd. Hoe komen de werelden van software en services voor de arbeidsmarkt en voetbalcontent samen? Om die vraag te beantwoorden, moeten we terug naar het ontstaan van de samenwerking. Nick Tanis, de CFO van JEX en Vishal Kallan, Content & Social Media Coördinator bij 433 kennen elkaar uit hun schooltijd. Vishal bracht ons in contact met Oleg Brentjes, Global Partnership Manager van 433. Wij nodigden Oleg vrijblijvend bij ons uit in de business unit voor Feyenoord – AS Roma. De visies van JEX en 433 bleken goed bij elkaar aan te sluiten en een week later zaten we in een kantoorsetting om tafel. 

JEX x 433 

In brainstormsessies is gezocht naar de overeenkomsten tussen de corebusiness van JEX en de voetballerij. Al snel stonden ‘TALENT’ en ‘TRANSFERS’ met hoofdletters op papier. Na wat pas- en meetwerk kwamen er twee campagnes uitrollen waar dit nadrukkelijk in terugkomt. In fase 1 – 433 is scouting for a new crew - richten we ons op het vinden van een getalenteerde host en een content creator voor 433nl. JEX verricht de kandidatenaanmelding, dataverzameling en matching zodat ze in dienst kunnen treden bij 433nl. Richting het einde van het jaar slaan we de brug tussen de transferwindow in het voetbal en een carrièreswitch op de arbeidsmarkt. De details hierover houden we nog even geheim. 

 

Het wereldwijde bereik en netwerk van 433 in combinatie met de software en services van JEX zorgen voor een optimaal partnership. Samen gaan we op zoek naar talent van de toekomst. 

Juul Manders – CEO & Founder – 433 | BALR. | Wannahaves 

Merkvalidatie 

Met 433nl zetten we in op de validatie van ons merk naar werkgevers en werkzoekenden, en in mindere mate uitzendbureaus. Op een unieke manier laten we zien dat wij dé partij zijn als het gaat om het vinden van ‘personeel’ en een ‘droombaan’. Als we kandidaten kunnen vinden voor de grootste online voetbal community ter wereld, kunnen we dat voor iedereen. Datzelfde geldt voor werkzoekenden. Of je nu voor de camera wilt staan, met je handen wilt werken of toch liever achter een bureau zit, bij JEX ben je aan het juiste adres.   

 

De verlenging van de samenwerking met Richard Verschoor en het partnership met 433 toont aan dat we met de marketing van JEX een nieuwe fase in gaan.  

Melissa van Bruggen – Marketing Manager - JEX 

Voorproef ‘Transferwindow’  

433 heeft 7 miljard maandelijkse impressies en ruim 1,5 miljoen volgers op het nl-account. Met ruim 75% tussen de 18 en 34 jaar bestaat deze following uit voldoende potentiële kandidaten voor een nieuwe baan. Die nieuwe baan, vergelijkbaar met een transfer in het voetbal, kan op allerlei manieren en in verschillende dienstverbanden. Bij JEX zelf, rechtstreeks bij een werkgever via JEX of op uitzendbasis voor een uitzendbureau.  

Marketing & Partnerships 

Met meer dan 30 marketeers zijn we bij JEX dagelijks bezig ons merk, software en services bij de doelgroepen te vermarkten. Tot nu toe lag de focus op de naamsbekendheid: bij zoveel mogelijk mensen ons logo en belangrijkste usp’s onder de aandacht brengen. De partnerships met Feyenoord en Richard Verschoor zijn daar perfecte voorbeelden van. In en rondom Rotterdam is JEX inmiddels een bekende naam en ook onder de kijkers en bezoekers van de Formule 1- en 2 genieten we steeds meer aanzien. Maar JEX vraagt om marketing op een strategischer niveau. De verlenging van de samenwerking met Richard en het partnership met 433 maakt duidelijk dat we een nieuwe fase in gaan. Een fase waarin we gaan aantonen dat uitzendbureaus, werkgevers en werkzoekenden bij JEX moeten zijn voor bedrijfsgroei, personeel of een baan. Eerst in Nederland en daarna internationaal. 

false