Geen tag description is ingesteld

Pakt een backoffice organisatie ook debiteurenbeheer op?

Ja, in veel gevallen kan een backoffice organisatie ook debiteurenbeheer op zich nemen als onderdeel van haar dienstverlening aan een uitzendonderneming. Backoffice dienstverlening omvat vaak een breed scala aan administratieve taken die verband houden met de personeels- en salarisadministratie van uitzendkrachten, inclusief debiteurenbeheer.

Enkele taken die een backoffice-organisatie met betrekking tot debiteurenbeheer kan uitvoeren zijn:

  • Facturatie: het opstellen, versturen en opvolgen van facturen naar opdrachtgevers voor de geleverde uitzendkrachten.
  • Betalingsopvolging: het monitoren van openstaande facturen en het proactief opvolgen van betalingen door herinneringen te sturen, telefonisch contact op te nemen met opdrachtgevers en betalingsregelingen te treffen indien nodig.
  • Incassoprocedures: het initiëren van incassoprocedures voor onbetaalde facturen als de betalingstermijn is verstreken en er geen betaling is ontvangen. Dit kan het inschakelen van een incassobureau of het starten van juridische stappen omvatten.
Door debiteurenbeheer uit te besteden aan een backoffice organisatie, kan een uitzendonderneming zich concentreren op de kernactiviteiten en wordt de administratieve last van het beheren van openstaande facturen verlicht. Dit verbetert de efficiëntie en optimaliseert de cashflow van de uitzendonderneming.

Niet gevonden wat je zocht?

Onze kennisbank geeft antwoord op veelgestelde vragen.
Informatie niet gevonden? Bel of mail ons.